Cimes de Waimes en trail des Girlzonamission

Het klinkt als een goed Belgisch bier maar dat was het echt niet. Een georganiseerd mountainbike wedstrijd door het prachtige gebied waar ik verleden week al had gelopen.
Bijna ging het niet door. Ik hoor Paula achter me zeggen ‘ik gooi de klep dicht en de sleutel ligt erin’. Rustig ga ik verder met de tent opzetten en zeg dat de andere deur nog open is.
‘Ik meen het ‘, hoor ik Paula zeggen. Dan realiseer ik met dat je niet via een andere weg de achterkant van de bus in kan, en dat onze fietsen daar staan.
Eerst bijna de slappe lach maar daarna hebben we als volmaakte inbrekers er een ruit uit gelicht en konden we toch gaan slapen om vandaag de Cimes de Waimes te fietsen.
Heel gewaagd hadden we ons ingeschreven voor de 85 km, we zouden wel zien. De kaart in de rugzak dan weten we zeker dat we weer thuis komen.
Ik word altijd paranoïde van al die fietsers bij elkaar en zeker als het smalle paden zijn. Er zitten altijd een aantal gekken tussen die er toch door willen en voor je het weet lig je met een gebroken sleutelbeen. En het waren er best veel , maar achteraan starten helpt en volgens mij waren wij een van de enige die gewoon gingen fietsen ipv al stampend en hijgend je het ongans fietsen.
Na een uurtje ofzo hadden wij het rijk voor ons alleen met nog wat losse fietsers en konden we genieten en afdalen zonder gevaar van ander los fietsend wild.
De route was erg mooi, pittig, technisch en met heel wat hoogtemeters.
Deze streek is echt aan te bevelen om te fietsen en te rennen.
Uiteraard zoals altijd, kregen we weer pech. Ik reed lek. Dus achterband eruit en nieuwe band erin.
Ik word nog bijna handig met de band verwisselen met de naaf.
De bevoorradingen waren prima geregeld alleen waren ze al vrij snel weg gehaald. Het was een wedstrijd en geen tourtocht. Maar uiteraard hadden wij onze eigen bevoorrading bij ons.
En zo gingen de km’s voorbij. Soms heel rap met lekkere afdalingen en soms heel langzaam met lange steile klimmen.
Een sport om de technische steile afdalingen te kunnen fietsen. Om met de klimmen op je fiets te blijven zitten. Iets wat niet altijd lukte door paden met veel wortels en stenen.
Er zaten een aantal water doorwadingen in en soms was het toch nog wel blubberig.
Maar Girlzonamission was op pad met een missie, in ieder geval rond de 70 km fietsen.
We hadden van te voren al gekeken waar we eventueel af konden snijden. Dat plan gingen we in werking zetten rond de 53 km.
We wilde toch wel graag de pasta maaltijd nuttigen bij de finish en als er al posten weg waren zou de pasta ook wel eens weg kunnen zijn.
Dus hebben we even een tactische doorsteek gemaakt.
Grappig genoeg kwamen we precies langs de plek waar ik verleden week startte met de trail, langs Lac de Robertville.
En zo kwamen we na 71 km en bijna 2000 hoogtemeters aan waar we waren gestart.
De pasta was er nog en samen met een Cimay biertje ging dat er heel snel in.
Voor 20 Euro een prachtige pittige tocht, goede posten die alleen een beetje te snel waren gesloten, een paar sokken en een pastamaaltijd. Goed geregeld!
Girlzonamission kijken terug op een mooie dag en erg lang was het niet onrustig op de camping.
Want vrij snel waren we knock out.
Vandaag was het rustig wakker worden na de klok rond te hebben geslapen. Rusten is ook trainen.
Koffie en ontbijt in het zonnetje om langzaam op te warmen voor een mooie trailrun is een goed begin van de dag.
Rugzak op, eten, drinken en uiteraard de kaart mee .
De camping is niet alleen heel knus en heeft alles maar het ligt eigenlijk ook gewoon aan een trailpad en als je die volgt loop je zo richting het grote bosgebied.
En zo renden we, stapten we, genoten we van het mooie gebied. Het ligt vol met wandelroutes en als je die aan elkaar knoopt kun je rennen zonder te verdwalen.
De klimmen zijn hier steil en zo ook de afdalingen. Uiteindelijk hebben we zo’n 3 uur gelopen gelopen met 650 hoogtemeters.
Het leuke is dat Paula de fietsexpert is en ik de trailexpert. Zo kunnen we dingen van elkaar leren en worden we er beide beter van.
Gisteren kreeg ik tips hoe ik beter kan dalen met de fiets, vandaag kon ik Paula voorzien van die tips alleen dan hardlopend.
Vanavond rijden we naar Gilze om morgen weer op de fiets te stappen en de looproutes van OUT! Uit te zetten.
Girlzonamission zijn goed bezig. Slovenië here we come!

Dit bericht werd geplaatst in Trainingen. Bookmark de permalink .